Höstutställning 2021

När nu allt inte längre var pausat på grund av Covid-19 så vad passade väl bättre om inte en höstsalong i PAUS-huset med bilder tagna av fotoklubbens medlemmar. Paus-huset ska rivas är det sagt och källarplanet, där vi skulle hålla till och Åhlens var senaste hyresgästen, har stått tomt i många år. Det senare märktes tydligt på fredagskvällen när vi sopade av de stora golvytorna och sedan hängde upp våra bilder.

På lördagen den 27:e november hade 11 fotografer hängt upp 144 bilder och efter att portarna slagits upp kom det besökare i en mer eller mindre jämn ström hela tiden. Som fotograf är det alltid roligt att höra att någon annan gillar ens bilder men nästan ännu roligare är det att höra varför de gillar dem. Tydligt är att folk gillar olika.

Söndagen var något lugnare men det fanns alltid nån som gick runt och tittade.

Det hela blev ett väl genomfört arrangemang med gott om besökare i bra lokaler (när vi hittat den sista lysknappen). Frågan är var man kan ha något liknande i framtiden?

Publicerat

Etiketter: